LAB 5 - Technologie przyszłości
Kto, gdzie, kiedy ....Prowadzący przedmiot: dr hab. inż. Krzysztof Pikoń
Prowadzący laboratorium: mgr inż. Bartosz Milewicz
Lokalizacja: CNT 23
Plan dojazdu znajduje się
Czas: 3
Terminy: podane są TUTAJ
Cel zajęć laboratoryjnych
Celem prowadzonych zajęć laboratoryjnych jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi technologiami stosowanymi w procesie automatycznego sortowania odpadów. Proces automatycznego sortowania odpadów można podzielić na dwie główne kategorie:
- urządzenia przemysłowe
- urządzenia do sortowania odpadów w sklepach wielkopowierzchniowych
Tematyka zajęć została skupiona wokół maszyn znajdujących się w sklepach wielkopowierzchniowych, ponieważ większość ludzi ma coraz częściej do czynienia z tego typu maszynami na co dzień. Studenci biorący udział w laboratoriach będą mieli okazje poznać od kuchni zasadę działania sorterów oraz etapów projektowania i budowy działającego prototypu przy pomocy odpowiednich narzędzi. Specjalnie ułożony plan zajęć ma na celu wywiązanie dyskusji której efektem ma być zaproponowanie rozwiązania problemu postawionego przez prowadzącego oraz zapoznanie się z już działającym modelem zbudowanym przez studentów Gospodarki Odpadami. Dodatkowym ciekawym aspektem prowadzonych laboratoriów jest zaznajomienie studentów z pracą drukarki 3d, będącą nie ocenionym narzędziem podczas wykonywania odpowiednio zeskalowanych modeli urządzeń. Ostatnim zadaniem studentów biorących udział w laboratorium jest napisanie sprawozdania, w którego zakres wejdzie rysunek 2D , 3D (oraz ponad programowo zdjęcia wydruku 3D).
Informacje
Prowadzone zajęcia mają charakter dyskusji połączonej z omawianiem budowy istniejącego urządzenia zbudowanego przez studentów Gospodarki Odpadami. Studenci analizują budowę oraz po dokonaniu obserwacji urządzenia wskazując jego słabe elementy i proponują techniczne rozwiązania istniejącego problemu.
Na zajęciach zostanie zaprezentowana i omówiona analiza koloru, po czym studenci będą musieli wykonać (zbudować i zaprogramować) model sortowni mindstorm według instrukcji. Ostatnim etapem będzie wykonanie rysunku 2D w programie autocad oraz 3D w inventor oraz zapisanie pliku w odpowiednim formacie do wydruku na drukarce 3D.
Poniżej linki do stron www na których znajdują się materiały pomocne w trakcie zajęć:
Model sortowni koloru:
1.http://www.lego.com/pl-pl/mindstorms
Informacje natemat produktów (urządzeń) jednego z czołowych producentów maszyn sortujących odpady w sklepach wielkopowierzchniowych:
2. https://www.tomra.com/en/solutions-and-products/collection-solutions/reverse-vending/products/
Nasz fun page na FB na którym publikujemy prace studentów w laboratorium:
3.https://www.facebook.com/LITEGO/